Happy Hobbit Day!

Den 22/9. Bilbo och Frodos födelsedag. Jag blir nästan tårögd ;) Dessutom blir man rewarded med en helt förträfflig poster. Jag måste bara komma över den här när filmen kommer ut. Den ska då hänga på min dörr så att varje gång man går förbi så kan man se Bilbo och Sting.
 Så, vad damp ner i min brevlåda igår då? Jag tänkte skriva ett separat inlägg om det för jag har nämligen tänkt att recencera den lite grann (ja, det var en bok.)
  En annan mycket rolig sak som hände idag var att jag började på ett mycket stort projekt. Jag har nämligen tänkt att sy en alvklänning till premiären av The Hobbit. Jag hade först tänkt att göra en vit klänning men vid närmare eftertanke bestämde jag mig istället för att sy klänningen i ett mörklila tyg (jag+vitt+bio+popcorn fungerar nämligen inte så jättebra...). Klänningen ska vara rätt enkel men armarna ska vara väldigt vida med ett genomskinligt mörklila tyg. Längst ner på klänningen har jag eventuellt tänkt att brodera dit vita pärlor så att det ser ut som en stjänhimmel. Hur som helst är jag väldigt pepp på att börja sy (jag har bara börjat att klippa). Sen tänkte jag även sy en mantel i ett svart tyg. Jag lägger nog upp lite bilder efterhand :) Mönstret jag använder mig av är det här.
 
It's the 22/9. Bilbo's and Frodo's birthday. I almost get tears in my eyes ;) And in addition to this, you get rewarded with a absolutely splendid poster of Bilbo and Sting. I really got to buy this poster when the movie is released. I am going to put it on my door so every time I walk in or out of my room I can look at Bilbo.
  So, what did I get in my mailbox yesterday? Well, I thought I might write a seperate post since it was my idea that I might write a review about it (and yes, it is a book).
  Another very exciting thing which happened today was that I begun with a very big project. I am actually going to sew an elf dress for the premiere of The Hobbit. Initially I was going to make a white dress but I reconsidered I now I am instead doing a dark purple dress (me+white+cinema+popcorn doesn't work very well...). The dress is going to be of a pretty plain but the arms are going to be huge with a transparent dark purple-ish color. At the bottom of the dress I am considering doing some embroidery with white pearls so it will look like stars on a dark sky. Anyways, I am really excited getting started sewing (I have only started cutting). Furthermore I am going to do a black mantle (?). I think that I'll post some pictures of the progress. The pattern I'm using is this.
 
Love,
 
Erunyauvë
 
P.S. I hope you ate a second breakfast today ;)

Kommentera här: