Alvklingan

Var inne på Drottninggatans bokhandel i Uppsala för ett litet tag sedan när jag behövde fixa en present till min kusin. Som vanligt tycker jag det är väldigt kul att prata med människorna där och fick då tips om en bok som utspelade sig i Middle-Earth men som var skriven av någon ryss. Först var jag väl lite tveksam till att någon annan författare skulle ta och ge sig in i käre professor Tolkiens skapelse men jag måste faktiskt säga, nu när jag har börjat att läsa den, att Nick Perumov gör ett ganska bra jobb. Den är självklart inte alls lika bra som de "riktiga" böckerna men är riktigt trevlig som mysläsning i min favoritvärld.


För övrigt gick det väldigt bra på presentationen av the Silmarillion. Efter mycket diskuterande kom vi fram till att om vi skulle ha varit ett riktigt bokförlag så skulle vi nog ha publicerat the Silmarillion. Bra val tycker jag. ;)

Kommentera här: