The Hobbit cast 2

Gloin/Peter Hambleton - Jag är hoppfull om att han kan vara bra dvärgamaterial.
Goblin King/Barry Humphries - Oh my... Dame Edna i The Hobbit? Kära nån. Nåväl, bara Barry Humphries inte har några rosa glasögon går det väl an...
Gollum/Andy Serkis - Finns det någon annan som skulle kunna spela Gollum? Nej, tror inte det va? Gollum är så förskräckligt bra att man faktiskt borde ge Serkis en Oscar.
Kili/Aidan Turner - Looking goood! ;) Hahah, nää, men jag tror väl att Aidan Turner kan göra en riktigt bra Kili, och att han är snygg är ju inte heller en nackdel. Synd bara att han dör...
Legolas/Orlando Bloom - Oui, oui, l'acteur parfait. Nu är väl jag kanske en aning partisk när det gäller Orlando Bloom meeen vem kan inte gilla honom? Passar dessutom helt perfekt som en alv. Och om det är någon Aidan Turner kommer att få slåss mot i snygghet så är det Orlando Bloom. Och jag vet vem som kommer vinna. ;)
Lindir/Bret McKenzie - FIGWIT :D Me like. Kanske inte världens bästa skådespelare. But who cares? Han är FIGWIT :D En självklarhet att han ska vara med i filmen. Tack så mycket Peter Jackson and crew.
Lord Balin/Ken Stott - Påminner mig också om Lasse Brandeby! Varför i hela friden gör halva The Hobbit cast det? Oerhört irriterande. Men förutom att han är en Lasse Brandeby-kopia kan han nog bli ganska bra som Lord Balin
Master of Laketown/Stephen Fry - Haha, jag blir bara glad när jag ser snubben. Men Master of Laketown? Tjaa, varför inte?
Necromancer/Smaug/Benedict Cumberbatch - Personligen är jag lite tveksam till Benedict Cumberbatch... Kan inte riktigt sätta fingret på varför... Nåja, vi får väl se om Cumberbatch kan bli bra som Smaug och The Necromancer.
Nori/Jed Brophy - Är oftast lite småmisstänksam när skådespelare som han gjort en annan roll i Sagan om Ringen kommer tillbaka till nya filmen som någon helt annan. I det här fallet är det väl dock ok. Man lär ju ändå inte känna igen Jed Brophy/Nori som "va! det där är ju den där snagan i The Two Towers!"
Oin/John Callen - Oui, très bien!
Ori/Adam Brown - Vet inte särskilt mycket om honom, men kan nog bli en bra dvärg.
Radagast/Sylvester McCoy - Han har ju inte direkt samma Maia-känsla som Ian McKellen eller Cristopher Lee, men å andra sidan är ju inte Radagast riktigt lika dan som de två. Vi får se, är dock like misstänksam.
Saruman/Sir Cristopher Lee - Huh, det bara kryper i skinnet när jag ser honom. Han lyckas förmedla kallhet och kraft på ett helt fenomenalt sätt. Ska bli riktigt intressant och se honom i The Hobbit!
Tauriel/Evangeline Lilly - Riktigt vacker och så... men nej. Jag gillar inte henne och jag gillar inte den påhittade rollen som Peter Jackson har kommit på. Jag kan sträcka mig så lång som att ta med Legolas (ok, hade nog godkänt honom även om det utspelade sig i Valinor bara för att det är Orlando Bloom som spelar Legolas ;) ) eftersom det är någolunda troligt att han skulle vara i Mirkwood. Men att bara hitta på karaktärer? Nej. Dessutom ger Evangeline Lilly mig "bad feelings".
Thorin/Richard Armitage - Yes, yes, riktigt bra. Ser fram emot att se honom som Thorin Oakenshield.
Thranduil/Lee Pace - Ursäkta mig... Vet inte vad jag ska säga. Men han är definitvt inte Thranduil. Nej och åter nej.

Kommentera här: