Day 3 Least favorite location

Så, dagens utmaning är att välja sitt ställe man minst gillar. Och jag trodde att gårdagens utmaning var svårt! Hm... Jag kan ärligt säga att jag inte gillar Mordor, men stället fängslar mig och jag tycker att det är intressant. Och om jag tycker att ett ställe är intressant kan det ju omöjligt vara det ställe jag minst gillar. Hur som helst så finns det nog faktiskt ett ställe som jag inte gillar eller som fascinerar mig, och det är Midgewater (eh... vad det nu heter på svenska...). Jag har aldrig gillar mygg (jag har spenderat för mycket tid i Lappland och umgåtts med mygg, knott, sviarn, bräms, hästbräms... osv...) och Midgewater skulle omöjligt kunna vara ett trevligt ställa att vara på. Så därför så är Midgewater det ställe jag minst gillar i Tolkiens värld.

So todays challenge is to pick your "Least favorite location". And I thought that yesterdays challenge would be difficult! Hm... I can honestly say that I don't particulary like Mordor but does it intrigue me? Yes, it does. And if a location intrigues me, it can't be my least favorite location, can it? However, there is one location that I don't like very much and doesn't intrigues me either, and that is Midgewater. I've never liked flies or mosquiteos (I've spent too much time in Lappland associating with mosquiteos, back flies, horse-flies etc etc) and it can't possibly be a nice place to be in. So therefor is Midgewater my least favorite location!

Kommentera här: