The Hobbit - cast

Tänkte ta och ge mina synpunkter på de som ska vara med i The Hobbit :D

Azog/Conan Stevens - Vet inte särskilt mycket om Stevens, men han ser ut att kunna bli en riktigt ful ork.
Alfrid/Ryan Gage - Hm... Sure, why not?
Bard/Luke Evans - Kan nog funka riktigt bra.
Balin/Ken Stott - Inte riktigt som jag föreställde mig Balin. Tycker mest att Ken Stott ser ut som Lasse Brandeby vilket tycker jag är en aning störande (visserligen inte hans fel...). Nåväl, han kan väl passa bra i rollen (och med skägg på ser han kanske inte ut som brandeby ;) )
Beorn/Mikael Persbrandt - Har aldrig varit ett stort fan av Mikael Persbrandt. Det är någonting med honom som jag stör mig på. Sorry. Och honom som Beorn? Njaa... Don't think so. (Dock kul med svenskt!! :D )
Bifur/William Kircher - Vet inte särskilt mycket om honom, men det kan nog funka.
Bilbo Baggins/Martin Freeman - När jag fick veta att Martin Freeman skulle vara Bilbo blev jag helt överlycklig. Freeman är Bilbo. Han ser ut som  jag har föreställt mig Bilbo på pricken! Ska bli kul att se om han lyckas med skådespeleriet också.
Bofur/James Nesbitt - Tänker av någon anledning på George Clooney när jag ser Nesbitt... Vet inte heller så mycket om honom, kanske funkar, vi får se.
Bombur/Steven Hunter - Hahaha, jag dööör. Såg någon making video där man bland annat såg Hunter och seriöst, han var ju verkligen Bombur. Och vilket kroppshydda!! :O :P
Dain Ironfoot/Billy Connolly - Oh dear... Det ända jag ser framför mig är Uncle Monty från Syskonen Baudelaires olycksaliga liv. Och nog etsade sig den bilden fast i hjärnan. Av någon anledning så har jag väldigt svårt för så "på" skådespelare. Samma sak som med Jim Carrey, man älskar honom i typ en minut, sen sitter man och hatar honom resten av filmen. Hoppas verkligen inte att det blir så nu, för jag vill inte sitta och hata under The Hobbit.
Dori/Mark Hadlow - Stora förhoppningar om att han blir en bra dvärg.
Dwalin/Graham McTavish - Tänker av någon anledning på Jean Reno i Le grand bleu när jag ser McTavish vilket ger mig lite dåliga vibbar. Dessutom ser han ond ut. Men, förutom det så kan han väl bli en ok dvärg. Vi får se.
Elrond/Hugo Weaving - Förutom att jag tyckte att han såg alldeles för gammal ut första gången jag såg honom (fattade inte då att han var ett antal tusen år) så kan man inte annat än älska Weaving. Vem annars skulle kunna spela Elrond?
Fili/Dean O’Gorman - Heelt perfekt. Hoppas bara att det fungerar på film.
Frodo Baggins/Elijah Wood - Jag vet att många tycker att Elijah Woods inte alls passar som Frodo men förutom att han bara kan göra tre miner i filmen (jätteglad, förskräckt/ledsen, mer förskräckt/ledsen) så gillar jag honom ändå. Kan bero på hans enormt blåa ögon.
Galadriel/Cate Blanchett - Helt otroligt vacker. Så skör men ändå så stark. Jag tycker att Blanchett har förkroppsligat Galadriel på ett helt fantastiskt sätt. Dessutom är hon nästan ännu blekare än mig ;)
Gandalf/Sir Ian McKellen - Vad kan man säga? He rules.

Mer synpunkter kommer senare :)

Kommentera här: