Favoritkaraktär

Man skulle väl kunna tänka sig att jag skulle ha någon rolig favoritkaraktär, kanske någon från The Silmarillion som är riktigt hardcore. Men nej. Jag är riktigt mainstream. Kan ni gissa än vad favviskaraktären är? Japp, Legolas Greenleaf. Nästan lite pinsamt att medge det måste jag säga. Legolas är ju den karaktär som de flesta tjejor i min ålder faller för direkt (speciellt dom som inte har läst LotR eller The SIlmarillion) och tyvärr är jag inte annorlunda. Jag blev typ kär i Legolas/Orlando Bloom första gången jag såg filmerna och det har bara fortsatt på samma spår. Visserligen har förälskelsen blivit någon form av djupt intresse (= jag går inte och tänker på honom stup i kvarten) men det är fortfarande rätt illa. Ska inte plåga er med någon supersnygg bild av Legolas ;) så vi kan ju säga att man favoritkaraktär är typp Idril Celebrindal eller Huan eller någon cool ;)

Kommentera här: